USA 2014 - 11 Augustus: Yosemite National Park naar Death Valley

11 augustus 2014 - El Portal, Verenigde Staten

11 augustus
Vandaag een korte blog omdat er belangrijkere dingen te doen zijn. Lees: Eline en Niels moesten toch nog eens van het zwembad kunnen genieten in Furnace Creek Range want morgenochtend zijn we alweer weg en ze hebben nog niet de tijd gehad om te zwemmen. Vandaag zijn we dus vanuit Yosemite National Park naar Death Valley gereden. Eline zal morgen een uitgebreide beschrijving geven erover, maar ik wil wel al zeggen dat ik nooit verwacht had dat het landschap zo vaak zou veranderen. We moesten 345 mijlen rijden (8 uur volgens de GPS) en het heeft me nooit verveeld. Ik zit hier nu in het donker op het terrasje van onze kamer. Ieder terras heeft 2 schommelstoelen en die wou ik toch per se eens uit proberen. Het is hier nu 20u30 en al pikdonker. Rond 20u is het hier donker. Maar we zijn niet voor niets in Death Valley, het is hier dus nog altijd ferm in de 30°. We zijn hier pas toegekomen rond 18u en we zijn nu terug van het avondeten. Morgenochtend willen we de zonsopgang hier in de buurt meemaken, dus we zullen weer eens vroeg moeten opstaan. Vandaag zagen we onderweg een bord dat we best onze airco zouden afleggen voor de volgende 10 mijl omdat de temperatuur van het water van de auto te hoog zou kunnen oplopen anders. Dat hebben we ook niet eerder gezien. We kwamen ook een groot aantal wagens tegen waarvan we de kleur bijna niet meer herkenden omdat ze zo vuil waren, precies alsof ze door een stofregen gereden hadden. Ze kwamen allemaal uit de andere richting, dus weg van Death valley. We zagen ook enkele borden met "FLOODED", waarbij de weg dus ondergelopen moet zijn. Wij zijn hier in elk geval goed geraakt. We zullen jullie al laten meegenieten van wat foto's van Death Valley en van Mono Lake (dit lag nog net in Yosemite).
Ann

1. Emmanuel:
    12 augustus 2014
    Prachtige foto's en reisverhalen ,doe zo verder en geniet er van wij doen dat ook ! ! heel veel groetjes , emmanuel