Andalusië 2015 - 12 april 2015 - Sevilla

12 april 2015 - Sevilla, Spanje

Mooi weer. Voor de eerste keer blauwe lucht als we opstaan. En we hebben eens een ontbijtbuffet zoals we het graag hebben in een hotel. Met alles erop en eraan. Daarna zijn we aan een wandeling door Sevilla begonnen. Zoals altijd volgen we daarvoor ons kleine groene mannetje, ons Michelinke. Hij voert ons naar de kerk met het befaamde beeld van Maria, de Macarena. Het is een Maria met tranen op de wangen. Het beeld wordt meegedragen in de processies in de Semana Santa en brengt bij de Spanjaarden blijkbaar veel emoties teweeg. Vandaag was het vooral veel lawaai. Een oudere Spaanse stond ongegeneerd te bellen met haar gsm in de kerk en ze voelde niet de behoefte om te fluisteren. Integendeel, haar gesprekspartner was waarschijnlijk een beetje doof want ze begon zowaar nog wat luider te tateren tot een priester haar erop attent maakte dat ze beter buiten ging.
's Middags een broodje gekocht en in een parkje opgegeten. Zoals altijd gebruiken we Niels als graadmeter om te weten wanneer we moeten eten. Wanneer zijn humeur onder een bepaald niveau geraakt, kopen we eten, zelfs al is het naar Spaanse normen nog heel vroeg om te eten.
Na de tweede wandeling besloten we naar het hotel terug te keren om nog wat van de zon en het zwembad te genieten. Tegen alle verwachting in was er even weinig volk als gisteren. Rond 18u zijn we dan opnieuw door de stad gaan slenteren. Nu hebben we zelfs ons Michelinke laten beslissen waar we gingen eten. We waren allevier het gefriteerde eten zo beu dat we eindelijk eens iets deftigs wilden. Stefaan en ik kozen vissoep als voorgerecht, de kinderen de Pasta del dia. Volgens de ober was dit Spaghetti carbonara, maar eigenlijk was het dit niet. Daarna waagden Niels en ik ons aan paëlla, Stefaan aan Rabo de toro (ossestaart) en Eline zwaardvis. Voor haar was dit het lekkerste dat ze in Spanje al had gegeten. We slenterden terug langs de kathedraal naar het hotel. Het gouden uurtje was bezig. Zo'n prachtige blauwe lucht heb ik nog nooit gezien. Van lichtblauw naar koningsblauw naar indigo. Het zal niemand verwonderen dat Stefaan enkele (tientallen) foto's heeft genomen ervan. Dicht bij het hotel trakteerden we ons op een ijsje. Onze eerste volledige dag in Sevilla zat er ook op.

Ann

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade