Andalusië 2015 - 16 april 2015 - Cádiz

16 april 2015 - El Puerto de Santa María, Spanje

Vandaag hebben we Cádiz bezocht. Vanuit Puerto de Santa Maria moet je toch op een half uur rekenen met de auto, ook al is het in vogelvlucht nog geen 10 km van elkaar. Maar je moet helemaal rond de baai rijden om er te geraken. Je komt Cadiz binnen langs een grote baan met allemaal woon- en werktorens. Daarna kom je pas aan het historische centrum. Het is niet zo groot en dus kunnen we het zeker in één dag bezoeken. Je vindt hier niet meer zo de Moorse invloed terug die we in de andere steden wel hadden. Dit dateert meer vanuit de Middeleeuwen en later. Barokstijl en zo. Het heeft wel die gezellige nauwe straatjes nog. En errond heb je een soort dijk waarbij je dus heel de tijd de zee kunt zien. Prachtig uitzicht. Tegen 16u keren we terug naar ons hotel complex. Ons terras kijkt uit op een prachtig zwembad maar er staat een bordje bij: Out of service. Stefaan en Niels gaan bij de receptie vragen waar we dan wel mogen zwemmen.  Er is ook een verwarmd binnenzwembad maar dat is enkel voor de klanten van het hotel en niet van de appartementen. Voor 60 euro extra mogen we er wel naartoe. Dat vinden we niet echt correct, op de website maken ze reclame met foto's van een zwembad maar er staat nergens dat je er niet in mag. Dus gaat Stefaan nogal boos weg  van de receptie. Enkele minuten later krijgen we telefoon van de receptie dat ze ons een kaart voor het binnenzwembad zullen bezorgen. Nu nog afwachten wat ze zaterdag allemaal zullen aanrekenen. We zullen het goed mogen controleren.
's Avonds zijn we gaan eten in een heel klein visrestaurantje.Je kon je vis kiezen buiten in een bak met ijs. Het werd klaargemaakt terwijl we er stonden op te kijken want de keuken was niet afgescheiden van het restaurant. Het was heel lekker. La Esquinita in Puerto Santa Maria, een aanrader.

Ann