USA 2014 - 1 Augustus: Zaventem - Washington DC

1 augustus 2014 - Washington D.C., Verenigde Staten

Niels: Om 7 uur zijn we opgestaan en hebben ons klaargemaakt. Om 8 uur stond Geert aan onze deur om ons naar de nationale luchthaven te brengen. Om 8u45 waren we daar. Het inchecken ging snel en om 10u waren we door de douane. Maar dan moesten we nog wachten totdat we mochten inschepen want de vlucht vertrok pas om 12u20. Maar om 11u20 begonnen ze met inschepen. We waren in het vliegtuig om 11u30.  Toen dat ik goed en wel zat begon ik het schermpje voor me uit te testen en dan merkte ik hoeveel films en series dat je op het vliegtuig kunt bekijken. Dus de volgende 8u heb ik films bekeken. Toen dat we in Washington aankwamen was er niemand bij de douane. Dat had papa nog nooit meegemaakt. Dus daar waren we ook al snel door. Met een shuttle zijn we naar het hotel gebracht. Daar hebben we ons opgefrist en zijn begonnen aan een lange wandeling. Eerst zijn we naar het Witte huis gewandeld, daarna hebben we een eekhoorntje wat nootjes gegeven en zijn we naar het Washington monument gegaan. Vandaar terug in de richting van het hotel gewandeld op zoek naar eten. We hebben dan uiteindelijk een burrito gegeten in een Mexicaans restaurant, Chipotle. Dat was superlekker maar wel tamelijk pikant. Toen we uiteindelijk terug in het hotel waren, kwamen er opeens een heleboel brandweerwagens die op 200 meter van ons stopten. Maar het was vals alarm.
Ann: Na de vlucht was ik eigenlijk moe, maar het rare is dat je lichaam mee reageert wanneer je je uurwerk verzet. Het was opeens 14 u en geen 20 u meer en ons lichaam wou weer mee. We gingen maar een korte wandeling maken maar zijn uiteindelijk toch tot aan de "Mall" geweest. Het viel me op dat er wel mooie gebouwen staan, dat had ik eigenlijk niet verwacht. Bakstenen gebouwen in koloniale stijl. Het viel me ook op dat de Amerikanen wel vriendelijk en praatgraag zijn. Nu is het hier 21u, voor ons dus eigenlijk al 3u, dus hoog tijd om te slapen. Onze eerste dag is heel goed verlopen. En die 8u vlucht waar ik eerlijk gezegd ferm tegenop zag is in een wip voorbij gevlogen. Zoals Niels al zei, is dat gewoon een filmmarathon. Het is ook heel stil tijdens de vlucht want iedereen kijkt TV, op die ene poes na, die constant jankte.

1. Christoph Van Slagmolen:
    2 augustus 2014
    Een goeie start van de vakantie precies. Geniet er nog van. Wij zijn gisteren ook vertrokken. Het was een vreselijke rit vol files, nog nooit meegemaakt. Gisteren pas om 23 uur in Millau aangekomen. Vandaag nog 280 km te rijden. Hopelijk met minder files.