Andalusië 2015 - 5 april 2015 - Op weg naar Granada

5 april 2015 - Granada, Spanje

Vandaag vertrekken we via Eindhoven naar Malaga voor een rondreis in Andalusië.  Om 3h30 opstaan is vroeg, maar we vertrekken op reis, dan mogen we niet klagen. We vonden moeiteloos de langetermijn parking, en onze bagage was ook ook direct ingechekt. Dat is het voordeel van een klein vliegveld.
Na een vlucht van anderhalf uur kwamen we 20 voor schema toe in Malaga. De man van het Marbenjo verhuur bedrijf stond ons al op te wachten en wees ons de weg naar de shuttle van het verhuurbedrijf. We kregen een Opel Insignia ter beschikking, waar onze 3 bagagetassen en onze koffer maar net in konden. Nadat we de achterspoiler hadden laten afvijzen (want die hing toch los) konden we vertrekken. De eerste tussenstop was las ALpujarras, het zuidelijke deel van de Sierra Nevadas. Na een bochtige rit, waarin Eline het beste van haarzelf had gegeven, bezochten we Pampaneira, een schilderachtig dorpje tegen een bergwand aangebouwd. De Alpujarras waren lang een onherbergzaam gebied, waar de laatste Berbers standhielden tegen de katholieke herovering.
Als we dan in Granada aankwamen, bleek ons hotel in een soort speciale zone te liggen waar precies alleen taxis en bussen mogen rijden. Gelukkig heeft de politie ons niet tegengehouden als we met onze wagen er toch doorreden. Het was duidelijk dat de processie van Pasen net gedaan was. In die processies dragen broederschappen heiligenbeelden rond, terwijl er boetelingen met puntmutsen als een soort Ku Klux Klan erachter lopen.
We zijn op tijd gaan eten, dwz voor 19h. Veel restaurants in Spanje gaan zelfs pas open na 20h30, dus als je rond 19h gaat eten heb je nog veel plaats (maar niet de volledige keus  van restaurants). Na een lekkere paella zijn we vroeg in ons bedje gekropen.
Papa