USA 2014 - 7 Augustus: New York Greenwich, Chinatown en Central Park

7 augustus 2014 - New York, New York, Verenigde Staten

7 augustus
Laatste dag New York. Eindelijk eens wat langer mogen slapen. Ongelooflijk dat we hebben kunnen slapen want we hebben vannacht zelfs de airco laten aan staan.
Er stonden vandaag 4 zaken op het programma: Greenwich Village, Little Italy, China Town en Central Park. Eerst naar de wijk Greenwich geweest. Daar straat in, straat uit gewandeld. Dit is de meest Europese wijk, door de Nederlanders gesticht. De huizen deden ons meer aan Washington dan aan New York denken. Daarna zijn we verder gegaan naar Little Italy. Dat "little" mag je letterlijk nemen want op dit moment is het niet veel meer dan één straat meer. Dit deel van de stad wordt steeds kleiner en Chinatown wordt steeds groter. Al was het klein, we hebben toch 2 sets gezien waar opnames bezig waren voor TV series ("Orange is the New Black"  en "Forever").
Ik had me Chinatown eigenlijk anders voorgesteld. Ik dacht dat er wat Chinese winkels zouden zijn, maar het lijkt een compleet Chinese stad. Met alle soorten winkels: van viswinkels waar de vis zelfs tot buiten ligt, slagerijen met de gelakte eenden aan haken in de etalage, tot winkels met Chinese kledij en zaken met enkel Chinese etenswaren. Wat het is staat er ook enkel in het Chinees op. Het loopt er ook vol met Chinezen of liever Aziaten want ik hou ze toch niet uit elkaar. Dus ik hoef al niet meer naar China op reis te gaan, ik heb het vandaag al gezien. Er was ook een park waar men Chinese muziek aan het maken was en een vrouw aan het zingen was. Je waande je echt in China.
Om onze trip in New York af te sluiten besloten we de groene long van New York te bezoeken: Central Park. En hoe kun je dat het beste doen? Per fiets. We hebben dus voor 3 uur fietsen gehuurd en hebben heel het park doorkruist. Dat is een rit van 10 km. Met de fiets dus gemakkelijk, te voet zou het al iets lastiger zijn. Natuurlijk zijn we er niet doorgeraced. Er is zoveel te zien dat je toch overal een foto van moet kunnen nemen. Of een paar foto's. Je kunt er bootje varen, gaan zwemmen, mediteren in Strawberryfields (waar  een mozaïek met IMAGINE is en waar nog steeds mensen John Lennon komen herdenken). Men speelt er baseball, en vooral gaat men er joggen en fietsen. Het was een leuke afsluiter. Onderweg naar het hotel passeerden we weer een "Chipotle" en wilden de kinderen heel graag weer een lekkere burrito gaan eten. Dat zorgde er tegelijk voor dat we snel gegeten hadden en zo op tijd weer in ons hotel zijn om op ons gemak onze koffers weer deftig in te pakken in de hoop dat het gewicht van de koffer niet veranderd is sinds de heenreis, want sommigen onder ons zaten heel dicht tegen het maximumgewicht. Morgen vliegen we dus naar San Francisco en dan begint het grote avontuur. Eén nadeel: we moeten morgen al om 4 uur opstaan om op tijd in de luchthaven van Newark te geraken.
Ann
PS: Ik weet dat Eline beter kan schrijven, maar ze had vandaag eens geen tijd.Aangezien we nu wel moeten gaan slapen, hebben we ook geen tijd meer om nog foto's uit te zoeken.

1. Emmanuel:
    8 augustus 2014
    Ook heel goed beschreven Ann ! ! We beleven alles mee ,heel veel groetjes !